Κυριακή 22 Απριλίου 2007

Γυναίκες από μέταλλο....

Με ένα φίλο συζητάμε συχνά για metal κι έτσι. Οταν όμως πάει η συζήτηση στις γυναίκες που είναι μέλη συγκροτημάτων, τότε ψιλοχαλάνε τα πράγματα. Ολο κάτι "οι γυναίκες δεν είναι για το metal", "μόνο σε κάτι symphonic συγκροτήματα πηγαίνουν" και τέτοια κουλά.

Εγώ να προσπαθώ να του εξηγήσω ότι οι γυναίκες μια χαρά έχουν εδραιωθεί στο metal κι έχουν προσφέρει και πολλά μάλιστα. Καλά βέβαια αυτός μόνο δύο τρία συγκροτήματα με γυναίκα στα φωνητικά ήξερε αλλά κι όταν του έλεγα κι άλλα συγκροτήματα πάλι το ίδιο.

Εγώ προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις γυναίκες στο metal. Ακούω αρκετά συγκροτήματα και δε μ' ενοχλεί καθόλου. Αλλωστε προσθέτουν κάτι διαφορετικό
στη μουσική.

Nightwish: Απ' τ' αγαπημένα μου συγκροτήματα. Πιστεύω ότι η φωνή της Tarja έδεσε απόλυτα με τη μουσική κι εξύψωσε το συγκρότημα. Δύσκολο να φανταστείς ότι σαν σοπράνο που είναι θα δέσει με metal συγκρότημα. Κι όμως. Ηταν το σήμα κατατεθέν του συγκροτήματος.

Arch Enemy: Δεν τους έχω παρακολουθήσει πολύ - μόνο τo Anthems of Rebellion και το Doomsday Machine έχω. Πάντως δε μπορούσα να πιστέψω ότι αυτά τα φωνητικά έβγαιναν από γυναίκα! Η Angela Gossow δεν υστερεί σε τίποτα από άντρες συναδέλφους της. Πραγματικά τρομερή φωνή (και τρομερή γυναίκα εδώ που τα λέμε :) ).

Bolt Thrower: Αυτούς τους ανακάλυψα κατά λάθος. Είδα καλές κριτικές για το Those Once Loyal και το τσίμπησα. Απ' την πρώτη στιγμή μου άρεσε το μπάσο γιατί το ακούς πολύ εύκολα. Μετά έμαθα ότι μπάσο παίζει γυναίκα! Η Jo Bench είναι τρομερή μιλάμε.
Φοβερό παίξιμο.

Doro Pesch: Η Doro έχω την εντύπωση ότι ήταν απ' τις πρώτες γυναίκες που μπήκε στο metal. Φωνητικά στους Warlock και μετά έφτιαξε το δικό της συγκρότημα. Χαρακτηριστικότατη φωνή κι έβγαλε και δισκάρες.

Joan Jett: Δε ξέρω τίποτα γι' αυτήν παρα μόνο ότι ήταν απ' τις πρωτοπόρους στον σκληρό ήχο. Κι αυτή έβγαλε δισκάρες.

Τώρα δε μου 'ρχεται καμία άλλη, αλλά πιστεύω ότι και μόνο μ' αυτές καταλαβαίνουμε ότι οι γυναίκες δεν μπήκαν τυχαία στον σκληρό ήχο. Και σε καμία περίπτωση για να "μαλακώσουν" τον ηλεκτρισμό. Ναι εντάξει, γίνεται σε πολλά συγκροτήματα αλλά σε άλλα τόσα οι γυναίκες παίζουν κάτι εκτός από symphonic, atmospheric και τα παρεμφερή.

Κι όπως έχει αποδειχθεί εδώ και πολλά χρόνια, ήρθαν για να μείνουν...

Δεν υπάρχουν σχόλια: