Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Αναβάθμιση μέσω "ανακύκλωσης"

Το post του κ. Radikal Blaze μου θύμισε κάτι που ήθελα έτσι κι αλλιώς να κάνω αλλά το αποφάσισα μόλις πριν μερικές μέρες...

Ο desktop που έχω εδώ Θεσσαλονίκη πρέπει να κλείνει καμιά 7ετία...8ετία... Του 'χω κάνει κάμποσες αναβαθμίσεις και μ' έχει βγάλει σε πολλά. Αλλά τρέχει στα 2.4GHz κι έχει κάρτα γραφικών 128άρα AGP (τις θυμάται κανείς αυτές;) κι έχει 2γίγα μνήμη. Είπα άλλα χρήματα δε θα ρίξω σ' αυτόν, δεν τα 'χει φάει τα ψωμιά του, απλά εδώ και μερικά χρόνια είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου να πάρω καινούργιο desktop.

Στο πατρικό μου έχουμε ένα desktop πολύ καλύτερο απ' το δικό μου, τ' οποίο δεν το χρησιμοποιεί κανένας. Από τότε που ο πατέρας μου την καταβρήκε με το netbook, ανοίγει ελάχιστα και κυρίως από μένα όταν πηγαίνω. Ωραίο pc-άκι, στα 3.2GHz, 1.5 γίγα μνήμη (ήταν στα 512 αλλά την ανέβασα γιατί πού να τρέξει στα 512...), 256 ΜΒ κάρτα γραφικών (αναβάθμιση κι αυτή γιατί ε.... πού και πού κανα παιχνίδι το θέλω), SATA controllers και καλύτερο - overall - κουτί.

Είπα λοιπόν, μόλις τελειώσει η εξεταστική να φέρω αυτό το μηχάνημα Θεσσαλονίκη και το "ανακυκλώσω" με το δικό μου εδώ. Κρατάω - dooooh! - το μεγάλο επεξεργαστή, κοτσάρω τα 2 γίγα μνήμη απ' τον παλιό και βάζω το 1.5 στον παλιό, παίρνω άλλο ένα dimm του 1 γίγα για ν' ανέβω στα 3, παίρνω ένα ή δύο SATA σκληρούς για τον καινούργιο (ο 80άρης που έχει τώρα παίζει να έχει πρόβλημα αλλά δεν είμαι σίγουρος), "χτυπάω" μια 512 AGP κάρτα (ούτε καν μέσος gamer δεν είμαι αλλά ρε πούστη το 'χω παράπονο να παίξω κανα Need for Speed με καλά γραφικά) κι ΑΝ χρειαστεί μεγαλύτερο τροφοδοτικό.

Έτσι όπως το βλέπω, μ' ένα 200-250άρι την έχω κάνει λαχείο και μου μένει pc για αρκετά χρόνια ακόμα. Δεν αλλάζω/παίρνω συχνά υπολογιστές αλλά μ' αυτή την περίπτωση θα είμαι στάνταρ καλυμμένος. Λογικά θα μείνω πάλι με XP γιατί η κάρτα τηλεόρασης είχε θέμα με τα 7 που είχα δοκιμάσει, με μια γρήγορη ματιά όμως είδα ότι η Asus έβγαλε drivers για 7 οπότε... παίζει να το κάνω το πείραμα.

Μεγάλη ανάγκη να το κάνω όλο αυτό δεν υπάρχει, απλά άρχισε να τα φτύνει σιγά σιγά ο παλιός οπότε... Τελευταίο "έφυγε" το τροφοδοτικό και πάλι καλά που δεν έκανε μεγαλύτερη ζημιά, όπως την πρώτη φορά που μου "τίναξε" και το mobo... Κι είπαμε, εντελώς μια στο τόσο παίζω παιχνίδια αλλά το 'χω καημό να παίξω κάποια που θέλω (που δε τα σηκώνει τώρα ο παλιός) και με καλύτερα γραφικά.

Θα "σηκώσω" προφανώς και την οθόνη απ' το πατρικό μου, δε ξέρω αν είναι καλύτερη της NEC που έχω εδώ (είναι μια ΗΡ.... κάτι) αλλά είναι widescreen και μανούλα για ταινίες... Αργότερα θ' αφήσω την αγορά μεγαλύτερης οθόνης... Έπεσαν πολύ οι τιμές στις 22"+ οπότε κάποια στιγμή θα το κάνω το άνοιγμα...

Απορώ που τόσο καιρό δεν το έκανα, η διαδικασία είναι απλούστατη και δίκιο έχει ο Nick όταν λέει "είναι gay όποιος δε ξέρει να πειράζει το μηχάνημά του). Δικό μου λάθος, μέχρι πριν λίγο καιρό δεν είχα το αυτοκίνητο κι άντε φέρτο με το ΚΤΕΛ...

Εντάξει, η διαδικασία της "ανακύκλωσης" θα μου πάρει καμιά βδομάδα, θέλει να δώ προσεκτικά τί χρειάζεται ν' αλλάξω και τί να παραγγείλω. Μη τυχόν ξεχάσω να πάρω κανα manual απ' το πατρικό μου... Η τραπεζαρία μου θα γίνει εργαστήριο... Γουστάρω...

Anyway, have a nice day :)

7 σχόλια:

Nick είπε...

Βάλε 7. Όπως είσαι ;P

Αν πάρεις καμιά σύγχρονη κάρτα (έχω πήρα την XFX 4770 < 80ευρώ και μαμάει) πρόσεξε γιατί θέλουν παροχή για PCIe. Αν δεν έχεις βέβαια παίρνουν και 2x molex.

Αλλά διαπίστωσα μετά από κάτι περίεργα άκυρα ανοίγματα (κοινώς δεν περνούσε το BIOS) ότι παίζει οι σκληροί να μην παίρνουν το απαραίτητο ρεύμα κατά την εκκίνηση επειδή η κάρτα ρουφάει όλο το ρεύμα του καλωδίου.

Το πρόβλημα λύνεται αν προσέξεις να μην φορτώσεις μια γραμμή (πλεξούδα) του τροφοδοτικού με πολλές συσκευές ;)

Και ναι είναι πώρωση να το συναρμολογήσεις, να τσεκάρεις να πατήσεις το κουμπί και να μην ανατιναχτείς! :) LOL

Captain_nemo είπε...

Στα 7 συμφωνώ και εγώ !! ΒTw οντως αν εχεις μηχάνημακαι δεν το κάνεις φίλο και φτερό τόσο στο λογισμικό όσο και στο hardware τότε είναι σαν να μην το έχεις απλά.. Τι ουσία εχουν τα πισιά μας αν δεν τα ανοίξουμε και λίγο , δεν κολήσουμε άπειρες φορες το λογισμικό και δεν βάλουμε - βγάλουμε την RAM και το σκληρό??? H αίσθηση που έχεις δε όταν τελειώσεις και καταφέρεις μόνος σου ότι αρχίσεις να φτιάξεις είναι υπέροχη αι δε συγκρίνεται με καμιά άλλη .. Οπότε ανοιξέ το και άλλαξέτου τα φώτα!!! ::D

Wise_One είπε...

Δεν έχει ρε PCIe το γαμίδι :( Θα ήταν τέλεια...

Καλά για το λειτουργικό ναι, θα πέσει πείραμα. Κι όσο θέλω να βάλω τα 7 (μου είπε φίλος ότι εγκατέστησε το Age of Empires II σε Vista - άρα ΟΚ), έχω και τη σχολή από πίσω και φοβάμαι μήπως με περιμένει κανα γαμωπρόγραμμα που θέλει ΧΡ...

Πάντως ναι, είναι καλή φάση ειδικά αν πάνε όλα καλά με την πρώτη και δεν έχεις βγάλε-πάλι καλώδια...

Nick είπε...

Τι βάλε βγάλε καλώδια, εγώ σου λέω να γλυτώσεις την ανατίναξη :@

Ρε βάλε τα 7. Παίζουν τα πάντα. Εμένα τα 64μπιτα σηκώνουν Apache και MySQL 32μπιτα [xampp], δεν ξέρω γιατί; Δεν θα έπρεπε να δουλεύουν :p Αλλά δουλεύουν!

Επίσης έχουν και XP emulation στη χειρότερη. Ή απλά βάλε τα 32μπιτα. Αλλά οπωσδήποτε 7.

Δεν υπάρχει επιστροφή!

Captain_nemo είπε...

Μη σε αγχώνει τυχόν μη συμβατότητα XP /7 .. υπαρει προγραμμα προσομοίωσεις που μπορέις να τρέχεις προγράματα που ανοίγουν μόνο με τa XP και τρέχει στα 7.. Πολύ χρήσιμο!! ;)

Wise_One είπε...

Σήκωσε MySQL; Πήγα να την εγκαταστήσω στα Vista και δε δούλευε...

XP Mode τότε... No turning back!

Nick είπε...

Ποιο XP mode, απλά το εγκατέστησα στο C:/ και όχι στο C:/Program Files(x86) ;)

Τρέχει κανονικά \m/