Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Gone 64bit...

Εδώ και μια βδομάδα σχεδόν, είμαι με Ubuntu Jaunty 64bit. Είχα πάρει 4 γίγα μνήμης (θέλω να κάνω σωστό virtualization με XP) και φυσικά μονόδρομος είναι τα 64bit. Όχι ακριβώς μονόδρομος, απλά εκμεταλλεύεσαι όλη τη μνήμη.

Οι απόψεις για τα 64bit λειτουργικά είναι γνωστές. Από Windows τουλάχιστον που έχω ακούσει, τίγκα στα προβλήματα. Δεν προτείνεται λέει για καθημερινή χρήση, μόνο για περιπτώσεις που θες >=4 γίγα μνήμης. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει αυτό, δε μ' ενδιαφέρει κιόλας.

Αυτό τουλάχιστον στο Ubuntu έχει αλλάξει. Παλιότερα είχε τρομερά προβλήματα με το flash κι ειδικά με τη Java. Ειδικά το τελευταίο με ιντρίγκαρε αρκετά. Απ' ό,τι έμαθα πάντως πριν κάνω την εγκατάσταση, όλ' αυτά έχουν εξαλειφθεί. Κι ομολουγουμένως, μια χαρά δουλεύουν όλα. Απλά θέλει λίγη προσοχή. Βάζεις εσύ το επίσημο πακέτο της Java γιατί αυτό θες. Όταν πας να κάνεις εγκατάσταση το ubuntu-restricted (νομίζω ότι είναι αυτό), σου βάζει και το openjdk. Αυτό πρέπει να το βγάλεις μετά γιατί γίνεται σαλάτα.

Τέλος πάντων, στη χρήση που του έχω κάνει μέχρι στιγμής, όλα καλά. Δεν έχω δοκιμάσει ακόμα video compression για να δώ αν υπάρχουν αλλαγές στην ταχύτητα, εντός ολίγων ημερών θα το κάνω κι αυτό. Τα κλασικά πάντως προγράμματα που χρησιμοποιώ συνέχεια, δουλεύουν άψογα.

Με παραξένεψε λίγο που έβλεπε 3.8 γίγα της μνήμης. Τελικά μου είπαν ότι φταίει τ' ότι η κάρτα γραφικών είναι shared στα 256ΜΒ. Μάλλον δεσμεύει τα 256ΜΒ απ' την αρχή και γι' αυτό δε τα εμφανίζει. Κάτι που επίσης μου ήρθε περίεργο, είναι ότι έβγαλε την κάρτα γραφικών μου απ' το blacklist αυτόματα. Η Ειρήνη μας είχε δώσει ευτυχώς τη λύση, εδώ πάντως δε χρειάστηκε.

Anyway, θεωρώ πως είναι καιρός να βγαίνουν τα 64bit λειτουργικά στο προσκήνιο και για το μέσο χρήστη, μη ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι πολυπύρηνοι επεξεργαστές τώρα δέχονται και 64bit instructions. Σ' όποιο νέο υπολογιστή και να δεις, το πιθανότερο είναι να έχει 4 γίγα μνήμης. Θα μου πεις μια κουβέντα είναι να μπει το 64bit-ο λειτουργικό, αν δεν γράφονται περισσότερες 64bit εφαρμογές που θα εκμεταλλεύονται την αρχιτεκτονική, τί να το κάνεις το λειτουργικό...

Δεν υπάρχουν σχόλια: